MORNINGTON CITY SÖKER NYA MEDARBETARE!

Tre minuters promenad från Östermalmstorg i Stockholm ligger Mornington Hotel, ett fyrstjärnigt hotell som varit familjeägt i tre generationer. Hos oss är vi anhängare av absolut gehör för våra gästers önskemål och en oändlig omsorg om detaljerna. I restaurangen kan du smaka korv som vi gjort själva, tryffel från Gotland och kryddor från örtträdgården på vår innergård. I rotisseriet grillas franska kycklingar som fått växa långsamt på sina gårdar. Många ekologiska viner och öl från lokala bryggerier. I samarbete med NK Bokhandel säljer vi litteratur från all världens topplistor och de bästa böckerna om Stockholm. Mornington Health Club - 400 kvm i två våningar inkl lån av träningskläder och vattenflaska - ingår för alla hotellgäster och hyser också en skara medlemmar från hotellets närområde. Morningtons engagerade och kunskapstörstande medarbetare är en viktig del av arbetet med att ständigt förbättra och utveckla Mornington Hotel.

NY ORGANISATION

Mornington Hotel har genomgått en stor och spännande omorganisation och vi vill ha kollegor som vill arbeta i en miljö som präglas av arbetsglädje, yrkesstolthet, teamwork, laganda och en vilja att alltid önska prestera, effektivisera och utveckla. En plats där alla arbetar med stor omsorg kring detaljer, kultur och elegans där vi levererar service i världsklass för att ge bästa möjliga konkurrenskraft.


TJÄNSTER

Bokning /Floor Manager

Vi söker en kollega till tjänsten ”Bokning /Floor Manger”. Du kommer att jobba löpande med ankomstlistor, no show och bokning av hotellrum för i första hand grupper  –  hotellrum, konferens, restaurang, event  -  men också med enstaka bokningar via telefon och mail. 
 
Varje vecka följer du via telefonkontakt, upp alla avresta grupper, konferenser, restaurang och eventkunder genom vår NPS enkät.  Tillsammans med dina boknings/Floor Manager kollgegor svarar du på gästkommentarer på tripadvisor, bookings, etc. 
 
Bokningsjobbet varvas med att vara Floor Manager där du tillsammans med dina kollegor levererar service i världsklass genom alla de olika servicemöten som sker på hotellet, (in/utcheck) i restaurangen, i konferensen och i Health Club.  Din placering blir till största delen på Mornington Bromma. Arbetstiderna är oregelbundna, främst dagtid, men minst en kväll i veckan. Var tredje helg jobbar du i city eller i Bromma som i första hand Floor Manager men också med att styra upp bokningar/ankomstlistor för helgen.
 
Som person är du strukturerad och noggrann, tycker om att jobba i ett högt tempo, kan uttala dig väl i tal och skrift och älskar gästmöten. Du drivs av att prestera och att utveckla både dig själv och verksamheten. För att kunna göra ett riktigt bra jobb behöver du också ha ett stort intresse för mat, dryck och/eller träning, då merförsäljning är en viktig del av arbetsuppgifterna. Är detta du eller någon du känner? Ditt intresse visar du genom att  skicka några rader till Linda Jihde, Revenue Manager & ansvarig för Mornington bokning. 
E-mail: linda.jihde@mornington.se
 

Tillbaka


BOKA ONLINE

Ankomst
Avresa